![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
Master Collector
Fotogalerie:
0
|
Comics: waar moet je beginnen?
N.a.v. een eerdere vraag, leek het een leuk idee om een topic te openen, waarin tips gegeven kunnen worden voor (beginnende) comicliefhebbers.
Ik kan me voorstellen, dat je in het begin door het bomen het bos niet meer ziet: er is zoveel keus, er zijn zoveel soorten (van superhelden tot horror ) dat het misschien een beetje onoverzichtelijkwordt. Daarnaast lopen sommige series al meer dan 40 jaar, met een nummering die al tot in de 500+ loopt: waar kun je nou het beste beginnen ?Lastig blijft natuurlijk dat ieder zijn eigen smaak heeft, maar er zitten een aantal comicliefhebbers op het forum, dus wie weet wat er allemaal uitkomt. Ik zal zelf beginnen met een makkelijke: de X-men, aangezien die bij een groot publiek bekend is. Een mooi punt om hierbij te beginnen kan bijvoorbeeld The Dark Phoenix Saga zijn: die is goedkoop te verkrijgen in Tradepaperback (TPB; dat zijn boeken waarin diverse comics samengebundeld zijn op mooier papier). Kun je meteen zien of de komende X3 film een beetje klopt . Zeer mooi verteld en getekend verhaal.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fanatic Collector
Fotogalerie:
0
|
Als ik dan echt tips moet geven, dan zou ik beginnen met TPB's. Dat is goedkoper, leest makkelijker, en staat mooier in je kast.
Maar waar moet je dan beginnen inderdaad? Hier een aantal titels die een echte liefhebber gewoon MOET hebben: Watchmen The Invisibles Transmetropolitan 100 Bullets Fables Preacher Y: The Last Man Walking Dead The Sandman Dit zijn er nog maar een paar, voornamelijk DC Vertigo titels, dus voor de 'volwassen' lezer. Fantastische verhaallijnen, en eens iets anders dan het standaard superheldenwerk... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
Ik denk dat men het beste bij deel 1 kan beginnen.........................
|
|
|
#4 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
'Jommeke' natuurlijk.. Let wel, welk album eerst was is bijzonder discutabel. Ik heb de eerste druk van 'Purpere Pillen' in het bezit waar 'nr. 1' op staat én 'De Jacht op een Voetbal' waar 'nr. 2' op staat. Toch zijn de heruitgaves het tweede album als eerste gaan bestempelen en kwam 'Purpere Pillen' plots als 4de album uit. Het is maar dat je het weet!
![]() ... Sorry, ik verveel me
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fanatic Collector
Fotogalerie:
0
|
Jommeke is een strip, geen comic.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Master Collector
Fotogalerie:
0
|
Citaat:
,maar bij sommige series loop je dan al 500 delen achter....dat is lastig.Ik raad ook de Punisher series van Garth Ennis aan; veel bruter wordt het niet. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fanatic Collector
Fotogalerie:
0
|
Zowiezo kun je blind alles kopen van Garth Ennis, Warren Ellis, Neil Gaiman, en zo nog een paar.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
Citaat:
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Net geziene films...[Deel 2] | René | Films | 648 | 7 februari 2009 20:35 |
| DC Comics gaat Gears of War-comic maken | René | Boeken en Stripboeken | 0 | 20 april 2008 21:27 |
| Belangrijk: De wet "kopen op afstand" | Etienne. M | Winkels | 11 | 21 februari 2007 19:38 |
| [robots] wie wat waar | MARAUD3R | Overige Collectibles en Merchandise | 15 | 12 december 2006 19:52 |
| Waar kan ik merchandise "reserveren". | Miikael | Winkels | 2 | 22 februari 2005 19:07 |