![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
vitrinekast
vraagje, ga een vitrinekast laten maken maar ben nog niet zeker hoe diep ik ze wil. denk dat ik 400mm diep ga nemen
is de bedoeling om mijn premium formats in te zetten. heb er nu geen die dieper zijn dan 400mm en heb zo eens gekeken en veel dieper zijn er niet buiten the incredible hulk the abomination en the thing en speeder bike en scout (van die ik zeker nog wil) dus daarom dacht ik aan 400mm diep te nemen, de meeste zijn maar max. 300mm bijten mijn king leonidas die is dieper wat zouden jullie doen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lord of the Polystone
![]() ![]() |
In een vitrinekast komen je beelden (bijna) altijd beter uit. De PF's zijn prachtige beelden, dus ik zou zeker kiezen om ze te displayen in een vitrine. Probleem met "laten maken": vrij prijzig. Maar goed, je krijgt er dan wel wat voor terug.
Ik zou zelf zeker kiezen voor 400mm als minimum. Ik denk dat 450mm zelfs nog wat beter zou zijn, dan weet je zeker dat de meeste PF's er in ieder geval in passen.
|
|
|
#3 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
ja maar ga ze niet laten maken in glas. mij bedoeling is een kast (gelijk ikea boekenrek met die vierkante verdelingen) met verdelingen dus 3 naast elkaar en 3 boven elkaar in totaal ongeveer 2500op 2500 want juist dezelfde maat vind ge toch niet en dan is heel mijn muur bedekt anders hebt ge toch verloren plaats
dus eerste rij 800/800,800/800,800/800 2de rij 700/800,700/800,700/800 3de rij 700/800,700/800,700/800 hoog/breedt en dan de kader van de kast in 50diki en de legplanken en tussen planken 25dik en tegen de achterkant (per vak) zou ik van die spiegelplaten kleven en de voorkant 2glazen schuifdeuren en dan laat ik in de boven en onderplank 2groeven frezen waar de deuren in geleiden. maar welke dikte zou ik nemen voor de glazen deuren? dacht aan 5 of 7dik. en de diepte van de kast ja 450 is een goed voorstel gelijk ge zegt da meeste geraken er dan in. laat maar weten wat jullie van dit voorstel denken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
heb vandaag mijn offerte van de op maat gemaakte vitrinekast gekregen.
is wel iets anders geworden. dus zijkanten en schabben in glas en achterkant een spiegelwand. kader in alu profiel en onderkant en bovenkant in grijze mdf is ingedeeld in 3compartimenten (die op de foto is een voorbeeld dat ze al gemaakt hebben maar dan met 4compartimenten) en telkens een dubbele schuifdeur. is 2400mm lang 2248mmhoog en 500mmdiep kast is zeer mooi en vind nergens een bestaande kast die geschikt is voor mij. dus denk dat ik niet anders zal kunnen. en nu is ook heel de muur bedekt en zit ik niet met verloren ruimte. maar blijf het duur vinden. voor mijn kast iets minder dan 2700euro dan denk ik daar koop ik veel beelden van,maar langs de andere kant ik begin plaats te kort te hebben en ik moet ze toch ergens zetten en dit is nog stof vrij ook. laat jullie reacties maar horen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lord of the Polystone
![]() ![]() |
Ik heb een soortelijke vitrinekast, en de beelden komen er erg mooi in uit. Je hebt gelijk, het is wel een flinke uitgave, maar het is het echt wel waard, vind ik zelf. Staat veel mooier/beter dan gewoon in de kast.
Eén probleem: Foto's maken is echt een ![]() ![]() ![]() -werkje, zeker als je een spiegelachterwand hebt.
|
|
|
#6 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
dan maak ik de foto's wel voor ik ze er in zet
![]() sommige beelden hebben ook een mooie achterkant en zo kan men die ook zien he.want het beeld met zijn rug naar voor zetten zie ik niet direckt gebeuren. en mag ik vragen wat uw maten van uw vitrinekast zijn en wat u betaald heeft? dan kan ik wat vergelijken. want weet het niet zeker, maar denk dat dit een eerlijke prijs is voor deze kast |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Lord of the Polystone
![]() ![]() |
Citaat:
De afmetingen van (1 van) mijn kast(en) is 40 x 190 x 100, zonder spiegelwand en daar betaalde ik een aantal jaren terug iets van 1200 Euro voor (inclusief levering + 4 halogeen richtspotjes (1 op elke "plank").
|
|
|
|
#8 |
|
Premium Collector
![]() |
Als je General Grievous PF hebt red je het niet met 40 cm diep. Ook de Hulk vs Spider-man dio en The Thing PF passen moeilijk in een kast die niet dieper is dan 60 cm
|
|
|
#9 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
mijn kast die ik wil bestellen is 50cm diep, dus daar kan ik er al wat inkrijgen he, de meeste zijn minder dan 40cm diep. en dan de uitzonderingen zet ik dan ergens anders he.
mijn leonidas is dacht ik ook dieper dan 40cm heb dus al minimum 45cm diep nodig of ik moet een stuk van zijn speer afsnijden en dat ben ik niet van plan.en beelden gelijk the thing en the incredible hulk zet ik op de kast dan(zijn eenvoudiger om af te stoffen ) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Collector
Fotogalerie:
0
|
je moet je niet te druk maken ik heb 4 kasten van net iets meer dan 30 cm diep en eentje van 40cm diep en in die van 30 passen tot nu toe al mijn beelden en ik heb een hoop premium formats alleen the thing past niet maar die gaat net in die andere kast. Denk dat je met 45cm dus alles wel kwijt komt op een enkeling na dan.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
morgen mijn kast bestellen .
normaal 3weken eer ze klaar is . |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
vanmorgend mijn kast kome leveren en plaatsen.
en polylord ge had gelijk, foto's nemen lukt niet echt. ![]() kreeg ze niet in zijn geheel getrokken dus in 2delen dan maar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
Mooie kasten
|
|
|
#14 |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
ziet er erg goed uit !!
|
|
|
#15 |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
Zien er heel goed uit.
Maar ga je geen verlichting plaatsen? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Basic Collector
Fotogalerie:
0
|
nee geen verlichting moet voor mij niet.
bedankt voor de reacties. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Lid
Fotogalerie:
0
|
idd zeer mooie kasten, filmen. Ik zoek zelf ook al jaren naar geschikte vitrine kasten, maar heb helaas nog niets dat 100% naar m'n zin is gevonden. Wel zonde, want al m'n beelden blijven dus zolang in de doos... en die dozen nemen natuurlijk ook plaats in beslag.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Premium Collector
![]() |
Je vond dat het tijd werd om een bericht te plaatsen?
|
|
|
#19 | |
|
Fanatic Collector
Fotogalerie:
0
|
Citaat:
|
|
|
|
#20 | |
|
Premium Collector
Fotogalerie:
0
|
Citaat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| vitrinekast | SE7EN | Net binnen | 18 | 6 juli 2006 00:19 |
| Kevin Baeckelandt's Collectie **10/06/06** | Kevin Baeckelandt | Leden Collecties | 64 | 10 juni 2006 21:42 |
| Help mij met het indelen van mijn LotR vitrinekast | Lynx | Displayen, Vitrines en Belichting | 28 | 20 december 2005 23:00 |
| Vitrinekast: zelfbouw | Lynx | Algemeen | 58 | 7 november 2005 11:37 |