Collectiblez Entertainment Merchandise Forum

Ga terug   Collectiblez Entertainment Merchandise Forum > Collectibles en Merchandise Recensies > Collectibles en Merchandise Leden Recensies

Mededelingen

Collectiblez.nl - Registreren

Marcus Wright Statue - Terminator Salvation

Sting - Master Replicas FX Sword

Dit is een discussie over Sting - Master Replicas FX Sword binnen het Collectibles en Merchandise Leden Recensies forum, onderdeel van de Collectibles en Merchandise Recensies categorie; Sting is vooral bekend als zwaard van Frodo en Bilbo (en heel even ook Sam), maar werd vele eeuwen eerder ...

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 9 februari 2009, 22:58   #1
Grand Collector

Olórin's schermafbeelding

Fotogalerie: 44
Sting - Master Replicas FX Sword

Sting is vooral bekend als zwaard van Frodo en Bilbo (en heel even ook Sam), maar werd vele eeuwen eerder al gesmeed in Gondolin, als mes voor de Elvenkoning Turgon. Bij de val van Gondolin is Sting, samen met Glamdring en Orcrist buitgemaakt door de vijand en na vele rondzwervingen beland in de handen van drie Trollen. Nadat die versteend werden, namen Gandalf, Thorin en Bilbo de zwaarden mee op hun verdere reizen. Omdat het een Elvenzwaard is, licht het op zodra er Orken in de buurt zijn.

Sting FX Sword

Fabrikant: Master Replicas
Oplage: N.v.t.
Schaal 1:1 *
Prijs: retail prijs was $119, maar op eBay kan je hem voor ca. $30 plus verzenden vinden.
*) Zie Constructie

Verpakking:

Het zwaard zit goed verpakt in een stevig piepschuim verpakking. Daar omheen vind je een bruine doos, met daarop afbeeldingen van het produkt en wat verhelderende tekst.

Wanneer je het piepschuim uit de doos schuift kan meteen de base uit de doos vallen. Deze zit nl. los in een holte aan de onderkant van het piepschuim. Aangezien de base van kunststof is gemaakt, kan dit geen kwaad.

Constructie:

Tsja, van een sculpt kun je moeilijk spreken, dus hoe noem je het dan? Constructie dus… De Sting replica is 71 cm lang en is daarmee 16 cm langer dan de United Cutlery versie. Hoe dat kan? Master Replica’s zegt de originele mallen van het zwaard dat Elijah Wood (Frodo) vasthield te hebben gebruikt en daarvan afgietsels te hebben gemaakt. Aangezien Frodo een Hobbit is, moest dat zwaard relatief groter zijn. United Cutlery heeft echter meerdere zwaarden uit de LotR lijn gemaakt en om Sting beter te laten ‘passen’ in de lijn hebben zij hem (denk ik) wat verkleind.

Doordat MR rechtstreeks vanaf de oorspronkelijke mallen heeft gewerkt is het resultaat erg goed te noemen. Van een afstand lijkt het een echt zwaard, pas als je dichterbij komt kun je zien dat er een kunststof laagje overheen zit. De gegraveerde Tengwar tekens komen overeen met wat je in de films ziet en ook het handvat ziet er goed uit.

De standaard:

Hier valt weinig over te zeggen: de standaard is van zwart plastic gemaakt en dat is er ook aan af te zien. Je kunt het zwaard liggend displayen of, met een simpele aanpassing, ook hangend.

Paintjob:

Het blad van het zwaard is gemaakt van polycarbonaat, voorzien van een dunne metalen coating, met dáár overheen weer een dun laagje doorzichtig kunststof. Zoals ik hierboven al zei is dat laatste van een afstandje niet te zien. De paintjob van het handvat is goed, maar als je heel goed kijkt kun je zien dat het geen handwerk is, maar drukwerk (ik had er zelf de hulp van de Super Macro stand van mijn camera voor nodig om het te kunnen zien).

Extra’s:

Hier gaat de Sting replica pas écht punten scoren. Door middel van een kleine, onopvallende schakelaar op het handvat kun je het zwaard in drie standen zetten:

OFF: spreekt voor zich
ON: het zwaard gloeit niet op, maar als je ermee slaat hoor je zwaardgekletter
ORC: het zwaard gloeit op, zoemt en als je ermee slaat hoor je zwaardgekletter

Het geluid komt uit een klein, wederom onopvallend, speakertje recht onder de hilt van het zwaard en is best goed te noemen. De blauwe gloed is erg mooi en over het hele blad egaal, tenzij je het in fel zonlicht houdt. De twee fotobatterijen zitten in het handvat verstopt.

Conclusie:

Op de matige standaard na is dit een hele leuke collectible, zeker voor het relatief lage bedrag dat je ervoor betaalt. Vergeleken met de UC versie is deze 75% goedkoper, maar dat is amper aan het produkt af te zien. Bovendien heeft deze versie nog een paar erg leuke extra’s die de UC versie niet heeft.

"Many are my names in many countries. Mithrandir among the Elves, Tharkûn to the Dwarves; Olórin I was in my youth in the West that is forgotten, in the South Incánus, in the North Gandalf; to the East I go not."

Kijk ook eens op mijn collectie website: http://olorin76.webs.com/

Mijn collectie op Collectiblez

Mijn fotogalerie
Olórin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 08:11   #2
Premium Collector

kappa250's schermafbeelding

Fotogalerie: 5
En weeral eens een hele goede Recensie Olórin!
Vind het een heel mooi item en voor 30 dollar ....
kappa250 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 08:25   #3
Premium Collector

DutchSkywalker's schermafbeelding

Fotogalerie: 0
Coole revieuw
Oud 10 februari 2009, 17:46   #4
Grand Collector

Olórin's schermafbeelding

Fotogalerie: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kappa250 Bekijk bericht
En weeral eens een hele goede Recensie Olórin!
Vind het een heel mooi item en voor 30 dollar ....
Daar komen dan nog wel verzendkosten bij. Al met al was ik € 51,- kwijt. En dat terwijl een UC Sting zo rond de € 200,- kost.

"Many are my names in many countries. Mithrandir among the Elves, Tharkûn to the Dwarves; Olórin I was in my youth in the West that is forgotten, in the South Incánus, in the North Gandalf; to the East I go not."

Kijk ook eens op mijn collectie website: http://olorin76.webs.com/

Mijn collectie op Collectiblez

Mijn fotogalerie
Olórin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 18:50   #5
Premium Collector

DutchSkywalker's schermafbeelding

Je kon hem anderhalf jaar geleden zelfs gratis krijgen bij besteding boven de €100,- bij een grote Duitse webshop ( heb toen uiteraard ipv deze voor een Star Wars action figure gekozen ).
Oud 6 juli 2010, 23:51   #6
Premium Collector

Nocturno's schermafbeelding

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchSkywalker Bekijk bericht
Je kon hem anderhalf jaar geleden zelfs gratis krijgen bij besteding boven de €100,- bij een grote Duitse webshop ( heb toen uiteraard ipv deze voor een Star Wars action figure gekozen ).
Is die aktie nog steeds geldig want ik zoek al geruime tijd achter de sting FX.
Kun je me de naam of de link geven van die Duitse webshop dank u.

Women of Marvel: Sue Storm Comiquette

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten